Suojatiepäivystys 2021

1.6.2021

Koulutien turvaajat – tule mukaan turvaamaan lauttasaarelaisten lasten koulutietä elokuussa!

MLL:n Uudenmaan piiri järjestää Koulutien turvaajat -kampanjan koulujen alkaessa elokuussa yhteistyössä MLL:n paikallisyhdistysten kanssa. Kampanjan tavoitteena on saada autoilijat huomaamaan pienet koululaiset ja turvata näin koulutietä.

Viisi alakouluikäistä lasta kuolee ja yli 160 loukkaantuu liikenteessä vuosittain. Suurin osa alakouluikäisten jalankulkijoiden henkilövahingosta tapahtui tietä ylitettäessä. Jalankulkijoista neljä kymmenestä menehtyi ja yli puolet loukkaantui nimenomaan suojatiellä. Vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun.

Tule turvaamaan lasten koulutietä, puoli tuntia yhtenä aamuna riittää!

Koulujen alku on jännittävää niin lapsille kuin vanhemmillekin, ja vaatii muilta tieltä liikkujilta erityistä
varovaisuutta. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lauttasaaren paikallisyhdistys koordinoi jo
kolmannentoista kerran vapaaehtoisvoimin lauttasaarelaisten lasten ensimmäisten kouluaamujen
suojatiepäivystyksen.

MLL:n Lauttasaaren paikallisyhdistys järjestää perinteisen suojatiepäivystyksen seuraavasti:
  - 11-12.8 klo 8.30 - 9.00 Myllykallion koulun ja Vattuniemen koulun ympäristö
  - 16.8-17.8 klo 8.30-9.00 Drumsö lågstadieskolanin ympäristö.
Lisäksi, mikäli vapaaehtoisia riittää, päivystys järjestetään 13.8 Myllykallion ja Vattuniemen koulujen
läheisyydessä.

LISÄÄ TIETOJA SUOJATIEPÄIVYSTYKSESTÄ JA ILMOITTAUTUMISOHJEET LÖYDÄT TÄÄLTÄ.

Tervetuloa mukaan!