Suojatiepäivystys 11.-12.8.2022

21.6.2022

KOULUTIEN TURVAAJAT

– tule mukaan turvaamaan lauttasaarelaisten lasten koulutietä elokuussa!

Koulujen alku on jännittävää niin lapsille kuin vanhemmillekin, ja vaatii muilta tieltä liikkujilta erityistä varovaisuutta. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lauttasaaren paikallisyhdistys koordinoi jo neljännentoista kerran vapaaehtoisvoimin lauttasaarelaisten lasten ensimmäisten kouluaamujen suojatiepäivystyksen.

MLL:n Lauttasaaren paikallisyhdistys järjestää perinteisen suojatiepäivystyksen seuraavasti:

- Torstai 11.8 kello 8:15 – 9:00 Myllykallion koulun, Vattuniemen koulun ja Drumsö lågstadieskolanin ympäristö. Suojatiepäivystysliivien jako aloitetaan noin kello 8:00.

- Perjantai 12.8 kello 8:45 - 9:15 Myllykallion koulun, Vattuniemen koulun sekä Drumsö lågstadieskolanin ympäristö. Suojatiepäivystysliivien jako aloitetaan noin kello 8:30.

Vapaaehtoiset koulutien turvaajat päivystävät heijastinliivit yllään koulujen läheisyydessä lasten saapuessa kouluun. Tarkoituksenamme ei ole luoda lapselle mielikuvaa, että olemme aina paikalla ja ettei hänellä ole vastuuta omasta tienylityksestään - haluamme saada niin lapsen kuin aikuisen huomion kiinnitettyä turvalliseen koulutiehen. Kummallekin aamulle tarvitaan vähintään 30 vapaaehtoista, joten jokaisen vapaaehtoisen työpanos on tärkeä!

Ilmoittaudu mukaan täällä.⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Voit tulla mukaan yhtenä tai kumpanakin aamuna – kaikki hetket ovat tärkeitä!