Lukumummi ja -vaari -koulutus Lauttasaaressa 16.12.

18.11.2022

TULE MUKAAN TOIMINTAAMME VAPAAEHTOISEKSI LUKUMUMMIKSI JA VAARIKSI, TAI VINKKAA KOULUTUKSESTA ETEENPÄIN!

Mitä MLL:n Lukumummi ja vaari -toiminta on?

Vapaaehtoiset aikuiset lukevat noin kerran viikossa yhdessä niiden 2.–6. -luokkalaisten lasten kanssa, jotka tarvitsevat lisätukea lukemiseen tarjoten lapsille lisää lukukokemuksia sekä innostavat heitä lukemisen pariin yhteisten lukutuokioiden avulla. Lukutuokioiden lomassa syntyy luontevaa sukupolvien välistä kanssakäymistä, kun vapaaehtoiset osallistuvat lasten arkipäivään ja lapset saavat säännöllisen kontaktin isovanhempiensa sukupolveen.

Mannerheimin Lastensuojeluliiton Uudenmaan piiri ry on koordinoinut lukumummi ja vaari -toimintaa Niilo Mäki instituutin kehittämän mallin innoittamana. Nyt myös sinulla olisi mahdollisuus tulla mukaan toimintaan vapaaehtoiseksi Lauttasaaressa!

Mukaan koulutustilaisuuteen ovat tervetulleita kaikki toiminnasta kiinnostuneet aikuiset. Tilaisuus on maksuton, eikä paikalla tarvitse vielä sitoutua vapaaehtoistyöhön. Koulutuksen jälkeen on mahdollista toimia Vattuniemen ala-asteen lisäksi myös saaren muissa kouluissa.

Seuraava koulutus järjestetään perjantaina 16.12.2022 klo 13.30-15.30

Paikka: Vattuniemen ala-aste, Vattuniemenkuja 4.

Kahvitarjoilun vuoksi pyydämme ilmoittautumista etukäteen MLL Uudenmaanpiirin koordinaattorille Sini Pohjalaiselle: sini.pohjalainen@mll.fi tai p. 044 7737602.

Tervetuloa!