MLL Lauttasaaren Perhekahvila

MLL Lauttasaaren Perhekahvila on avoinna keskiviikkoisin klo 9.30-11.30 nuorisotalo Apajalla (Pajalahdentie 10, kirjaston talo).

Perhekahvilaan ovat tervetulleita alle kouluikäiset lapset hoitajineen. Perhekahvilassa tutustut muihin, samassa elämäntilanteessa oleviin vanhempiin ja lapset saavat leikkiseuraa. Vapaaehtoisten perhekahvilaohjaajien tiimiä on vahvistamassa Lauttasaaren seurakunnan lastenohjaaja.

Noudatamme toiminnassamme viranomaisten ohjeistuksia sekä yleisiä hygienia- ja turvallisuusohjeita. Muistathan myös huolellisen käsihygienian ja turvavälit. Ja, että sairaana jäädään kotiin.

Tervetuloa!

KEVÄTKAUDEN OHJELMA:

Keskiviikkona 13.3. musiikkituokio seurakunnan Eijan johdolla

Keskiviikkona 20.3. Askarrellaan virpomisoksia

Keskiviikkona 27.3.  musiikkituokio seurakunnan Eijan johdolla

***

Etsimme jatkuvasti perhekahvilatoimintamme vahvistukseksi vapaaehtoisia perhekahvilaohjaajia! Voisitko sinä toivottaa lämpimästi tervetulleeksi uuden vanhemman ja lapsen? Keittää kupit kahvia kaikille? Kuulostella, kysyä, mitä kävijät yhdessä haluaisivat tehdä? Tämä vapaaehtoistyö sopii mainiosti myös yhdessä lapsen kanssa tehtäväksi ja voit olla varma, että saat uusia ystäviä ja osaamista. Saat koulutusta ja tukea tehtävääsi MLL:lta.

Jos sinulla on ideoita perhekahvilan ohjelmaan tai olet lauttasaarelainen yrittäjä, jonka palvelut sopivat lapsiperheille ja haluaisit tulla esittelemään toimintaasi, ota yhteyttä (lauttasaarimll@gmail.com).

Perhekahvila pyörii vapaaehtoisten voimin,  eikä kahvilaa voida pitää auki ilman vapaaehtoisia! Olisitko sinä halukas ohjaamaan perhekahvilaa?

Älä epäröi, vaan laita viestiä lauttasaarimll@gmail.com.

Perhekahvilan emännän tai isännän tehtävät pääpiirteissään:

• Tulee paikalle noin klo 9.00-9.30
  • Valmistelee tarjottavat (kahvinkeitto, pullien paisto, voileipätarpeet jne.)
  • Asettelee tarjoilut ja astiat noutotiskille
  • Valmistelee tilan leikkijöitä varten (patjat vauvoille, syöttötuolit, lelut esille)
  • Toivottaa paikallaolijat tervetulleiksi, yleisesittelee perhekahvilan käytännöt (tarjoilut, päivän ohjelma, yhteinen loppusiivous, vauvanhoitohuoneen sijainti jne.)
  • Laskee loppukassan, käynnistää tiskikoneen, tarkistaa tilojen yleisen siisteyden, sammuttaa valot ja lukitsee ovet

Emännöintiä ja isännöintiä voi erinomaisesti tehdä myös pareittain - tiimissä hommat sujuvat nopeasti ja vaivattomasti! Tehtävään perehdytetään ja taustatukena on aina paikallisyhdistyksen hallituksen jäseniä.

Tällä lomakkeella voit lähettää palautetta ja toiveita koskien MLL Lauttasaaren perhekahvilaa. Palautteesi on arvokasta ja sen avulla pystymme kehittämään perhekahvilatoimintaamme!

1. Minkä ikäisen lapsen/lapsien kanssa osallistuit perhekahvilaan?