SINÄ TEET SUOJATIEN – tule mukaan turvaamaan lauttasaarelaisten lasten koulutietä!

3.6.2019

Koulujen alku on jännittävää niin lapsille kuin vanhemmillekin, ja vaatii muilta tieltä liikkujilta erityistä varovaisuutta. Mannerheimin Lastensuojeluliiton Lauttasaaren paikallisyhdistys koordinoi jo yhdennentoista kerran vapaaehtoisvoimin lauttasaarelaisten lasten ensimmäisten kouluaamujen suojatiepäivystyksen. Myllykallion koululla päivystys 8.-9.8 ja 12.8 ja Drumsö lågstadieskolanilla 13.-15.8.2018.

Aikaisempina vuosina lauttasaarelaiset aikuiset ovat olleet aktiivisia vapaaehtoistyöntekijöitä ja ovat mielellään antaneet 45 minuuttia aamustansa lapsille. Vuonna 2018 Lauttasaaressa järjestetyssä päivystyksessä tehtiin yli 90 työvuoroa lähes 40 vapaaehtoisen voimin!

Päivystäjiä tarvitaan 8-9.8., 12.8. ja 13-15.8.2019 aamulla klo 8.15-9.00. Suojatiepäivystäjän tehtävänä on herättää autoilijoiden huomio ja tarvittaessa auttaa tienylittäjiä. Tarkoituksenamme ei ole luoda lapselle mielikuvaa, että olemme aina paikalla ja ettei hänellä ole vastuuta omasta tienylityksestään. Mitoitamme päivystyksen vapaaehtoisten lukumäärän mukaan keskittyen tärkeimpiin risteyksiin.

Lue lisää täältä ja ilmoittaudu mukaan turvaamaan lasten koulutietä sähköpostitse lauttasaarimll@gmail.com. Kerro viestissäsi ajankohdat, jolloin olet halukas tulemaan mukaan vapaaehtoisten porukkaan.

Tervetuloa mukaan!